/ Excursie

Naar Londen met de ferry ? Het is eens iets anders.

Dag 1

Groepsfoto bij St.-Paul's Cathedral

Naar jaarlijkse traditie trokken de vijfdejaars deze paasvakantie voor vier dagen naar Londen. Dit jaar gingen we niet met de trein, maar met de ferry. Door deze nieuwe manier moesten we veel vroeger vertrekken dan gewoonlijk, namelijk om vier uur 's nachts. Gelukkig was iedereen op tijd en konden we op het geplande uur vertrekken met de bus richting Calais. Naarmate de tijd vorderde werd het weer wel alsmaar slechter, vooral de wind nam toe.
Toen we aankwamen in Calais vroegen velen zich af of de ferries nog wel zouden uitvaren, maar uiteindelijk mochten we er toch op. Eens op de ferry merkten we meteen de stevige golven, en de haven van Dover (waar we moesten aanmeren) merkte dat ook. Die haven sloot namelijk wegens de storm, waardoor we ongeveer twee uur langer op de boot moesten blijven dan normaal. Sommige leerlingen werden een beetje zeeziek en wandelen op de boot was soms moeilijk door de hevige golven. Uiteindelijk ging de storm toch liggen en opende de haven van Dover opnieuw. We konden onze reis richting Londen verder zetten met de bus.
Door de vertraging moesten we wel de uitstap naar National Gallery schrappen. Eens aangekomen in Londen schoten we meteen in actie en deden we een heus stadsspel in politiek Londen. Na ons avondmaal deden we nog de 'Jack the Ripper tour'. We zagen alle plaatsen waar Jack the Ripper zijn slachtoffers had vermoord, en onze gidsen hadden ook enkele foto's bij.

Dag 2

De volgende dag brachten we in de voormiddag een bezoek aan St.-Paul's Cathedral en Tate Modern. We werden in twee groepen verdeeld zodat we niet met te veel tegelijk ergens binnen moesten. Zo ging groep 1 eerst naar de kathedraal en groep 2 naar Tate Modern, daarna wisselde het om.

St.-Paul's Cathedral

Ondanks het feit dat we geen foto's in de kathedraal mochten nemen en ondanks de vele trappen was het uitzicht op Londen echt wel de moeite waard.

Ook Tate Modern, een museum voor moderne kunst, was de moeite waard. Zo gaven de leerkrachten uitleg over de belangrijkste kunstwerken.
In de namiddag was het tijd voor onze eerste keuzeactiviteit. We konden kiezen tussen: Shakespeare's Globe, HMS Belfast en The Tower of London.
's Avonds gingen we kijken naar de musical Wicked, de prequel op The Wizard of Oz, in het prachtige Apollo Victoria Theatre.

Dag 3

This is a title
Binnenplaats Victoria & Albert-museum

Op de derde , en voorlaatste dag, stonden 3 musea op het programma. Zo konden we naar het Science Museum, Victoria & Albert-museum of naar National Gallery. Aangezien National Gallery eerder werd geschrapt werd dit museum aangeboden als een keuzemogelijkheid. 's Middags trokken we naar Camden Town om daar ons middagmaal te eten. Daar startte ook onze vrije namiddag.
Na onze vrije namiddag kwamen we samen op Leicester Square voor een film.

Dag 4

Tot spijt van velen brak onze vierde en laatste dag aan. Nadat iedereen had ingepakt, namen we de metro richting Buckingham Palace waar we uitleg kregen van de leerkrachten en we de fameuze 'Changing the Guard' konden zien. Als slot brachten we nog een bezoek aan het British Museum, om daarna terug te vertrekken naar Mechelen.